24.7 C
Alimos
22/06/2025
alimos24.gr
Image default
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑΕΛΛΑΔΑΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τρίτη στην Ολομέλεια ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Θέσεις και Αντιδράσεις από τα Κόμματα στις Επιτροπές

Κοινοποίηση

Η Επανεξέταση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Κατά πλειοψηφία, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» ψηφίσθηκε στην δεύτερη ανάγνωσή του από τις Επιτροπές Παραγωγής Εμπορίου και Οδικής Ασφάλειας. Η Διάσκεψη των Προέδρων προγραμματίζει την συζήτηση και ψήφιση του νόμου στην Ολομέλεια την ερχόμενη Τρίτη.

Το νομοσχέδιο, στην δεύτερη ανάγνωσή του στις Επιτροπές, υποστηρίχθηκε από τη Νέα Δημοκρατία και καταψηφίστηκε από το ΚΚΕ, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα δήλωσαν ότι θα εκφράσουν τις θέσεις τους στην Ολομέλεια.

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, σχολίασε το πρόσφατο τροχαίο δυστύχημα που συνέβη στη λεωφόρο Ποσειδώνος με το απορριμματοφόρο του Δήμου Αλίμου, υπογραμμίζοντας τη σημασία της οδικής ασφάλειας, ιδιαίτερα εν μέσω τέτοιων τραγικών περιστατικών. «Είναι απαραίτητο να αναγνωρίσουμε την ανάγκη βελτίωσης της οδικής ασφάλειας», δήλωσε ο ίδιος.

Ο υφυπουργός επαίνεσε τα κόμματα για τον υψηλού επιπέδου διάλογο που διεξήχθη στις επιτροπές, επισημαίνοντας ότι «η οδική ασφάλεια είναι προτεραιότητα της κυβέρνησης». Ανέφερε ότι προσεχώς θα παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρας-Πύργου, ο οποίος αναμένεται να μειώσει σημαντικά τα ατυχήματα, και επεσήμανε τις προηγούμενες εργασίες οδικής ασφάλειας που είχαν πραγματοποιηθεί στην εθνική οδό, οι οποίες είχαν θετικά αποτελέσματα.

Ο κ. Ταχιάος έκανε σαφές ότι οι παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας θα επεκταθούν και σε άλλα τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) κατά την διάρκεια του Ιουλίου, γεγονός που δείχνει την δέσμευση της κυβέρνησης για τη μείωση των ατυχημάτων.

Ακόμη, προανήγγειλε ότι θα υπάρξει παρέμβαση σχετικά με την κίνηση των τροχόσπιτων στις αυτοκινητοδρόμους, ώστε να αντιμετωπίζονται ως επιβατικά ΙΧ και όχι ως φορτηγά, με στόχο τη μείωση του κόστους διέλευσης από τα διόδια, κάτι που συμβάλλει στην ενίσχυση του τουρισμού.

Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας δεν είναι απλώς ένα σύνολο προτάσεων, αλλά ένα ρυθμιστικό κείμενο που θέτει σαφείς κανόνες για την κυκλοφορία. Αναφερόμενος στις ποινές που προβλέπονται στον νέο ΚΟΚ, δήλωσε ότι είναι «ορθολογικές και με αναλογικότητα», και ότι το σύστημα θα περιλαμβάνει τη χρήση καμερών και ηλεκτρονικών συστημάτων για την εποπτεία της κυκλοφορίας.

Μίλησε επίσης για την ανάγκη βελτίωσης της οδικής κουλτούρας μέσω εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι οι προτεινόμενοι κανονισμοί έχουν ως στόχο τη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος για όλους τους χρήστες του δρόμου. Σημείωσε ότι οι τροποποιήσεις στον Κώδικα πρέπει να βασίζονται σε πρακτικές ανάγκες και στην αλήθεια της ελληνικής πραγματικότητας.

Αντιδράσεις και Θέσεις της Αντιπολίτευσης

Ο εισηγητής της μειοψηφίας, Αναστάσιος Νικολαΐδης, ανέφερε ότι οι προτάσεις που κατατέθηκαν δεν εξάντλησαν τις επαφές και τις διαβουλεύσεις, και ότι απαιτούνται περισσότερες αλλαγές για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ επεσήμανε την ανάγκη ενίσχυσης της αστυνόμευσης, τονίζοντας ότι οι ποινές θα πρέπει να συνοδεύονται από συστηματικούς ελέγχους.

Ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος από τον ΣΥΡΙΖΑ, δήλωσε ότι οι ποινές δεν εναρμονίζονται με την πρόληψη και την εκπαίδευση για την οδική ασφάλεια, επισημαίνοντας ότι η αυστηροποίηση των ποινών χωρίς τα κατάλληλα μέτρα πρόληψης δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Κάλεσε την κυβέρνηση να λάβει υπόψη της τις προτάσεις της Αντιπολίτευσης, ώστε ο Κώδικας να γίνει εργαλείο για την προάσπιση της ασφάλειας.

Αντίθετα, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Βασίλειος Μεταξάς, καταδίκασε τον Κώδικα για την εμμονή του στις ποινές, χαρακτηρίζοντας την πολιτική της κυβέρνησης ως αποσπασματική και μη ουσιαστική. Θεώρησε αναγκαία την ανάγκη για έναν πραγματικό σχεδιασμό που να προάγει την οδική ασφάλεια.

Αναλυτικές προτάσεις βελτίωσης κατατέθηκαν και από άλλους ειδικούς αγορητές που τονίζουν την ανάγκη ενός ολοκληρωμένου σχεδίου οδικής ασφάλειας που να περιλαμβάνει υλοποίηση διαρθρωτικών βελτιώσεων, εκπαίδευση και ενημέρωση της κοινωνίας σχετικά με τις εκπαιδευτικές καμπάνιες για την οδική συμπεριφορά.

Η επερχόμενη ψηφοφορία στην Ολομέλεια για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να φέρει στο επίκεντρο και τις προτάσεις αυτές, ενώ όλοι οι βουλευτές φαίνεται να συμφωνούν ότι οι κινούμενοι δρόμοι απαιτούν συστηματικό σχεδιασμό και προσοχή στις λεπτομέρειες που επηρεάζουν την ασφάλεια των πολιτών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ

Χρήστος Μαυρίκης: Υπό ηλεκτρονική επιτήρηση μετά την απολογία του για δωροδοκία δικαστή

user 3

Τραγικό δυστύχημα στον περιφερειακό δρόμο του αεροδρομίου Ρόδου: Νεκρός 64χρονος οδηγός

user 3

Μ. Βορίδης για αγροτικές κινητοποιήσεις: Τον Σεπτέμβριο η κυβέρνηση θα δει τι άλλο χρειάζεται και τι μπορεί να γίνει

admin